ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

AKILLI KART SIKÇA SORULAN SORULAR

Güncelleme Tarihi: 02.01.2025
Başvuru Öncesi Sorunlar
Akıllı kart alma yaşı kaçtır?

Akıllı kart 10 (on) yaşından gün alındıktan sonra verilmektedir.

Akıllı kart alma hak sahipliğimin olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Askerlik şubelerindeki veya görev yaptığınız birliğinizdeki görevli Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamlardan (KBGYM) veya 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.

Akıllı kart başvurusunu kimler yapabilir?

Akıllı kart başvurularında asıl hak sahibinin müracaatı esastır. Ancak; asıl hak sahibinin başvuruda bulunamadığı durumlarda (vefat ve benzeri) hak sahibi aile fertleri kendileri veya diğer hak sahibi aile fertleri için kart başvurusunda bulunabilirler.

Akıllı kart başvurusu için gerekli belgeler nelerdir?

Akıllı kart başvurusu için gerekli olan belgelere ulaşmak için tıklayınız.

Akıllı kart başvuru formuna nasıl ulaşabilirim?

Akıllı art başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

Akıllı kartlarda kullanılacak fotoğraf özellikleri nelerdir?

Akıllı kartlarda kullanılacak fotoğraf özelliklerine ulaşmak için tıklayınız.

Akıllı kart almak için nereye başvuracağım?

Akıllı kart başvuru makamlarını öğrenmek için tıklayınız.

Başvuru Sonrası Sorunlar
Akıllı kart başvurusu yaptım. Başvurumun hangi aşamada olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Görevdeki personel kart başvuru durumunu öncelikle akıllı kart örün sayfasında yer alan Kart Bilgileri Sorgulama menüsünden ve varsa kurum/kuvvetin personel bilgi sayfasından veya başvuru yaptığı birimin Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamından (KBGYM), emekli/müstafi/sözleşmesi sona ermiş subay/astsubay personel, hak sahibi aile fertleri ile sürekli giriş kartı/tanınmış kişi kartı/yakın kartı sahipleri ise 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirler.

Yeni kartımı alırken eski kartımı neden teslim etmek zorundayım? Eski kartımı bulamıyorsam ne yapmalıyım?

Eski akıllı kartlar, güvenlik sebebiyle kayıt altına alınıp fiziksel olarak imha edildiğinden kartların teslim alınması gerekmektedir. Eski akıllı kartınızı bulamadığınız durumda öncelikle 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (Bakanlık-AKİM) ya da askerlik şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız.

Eski akıllı kartım ilgili Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) teslim ettim. Ancak Akıllı Kart Sisteminde kartım hala iade edilmiş görünmüyor. Ne yapmalıyım?

Eski akıllı kartınızı teslim ettiğiniz Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) ile görüşerek, kartın Akıllı Kart Sistemi üzerinden iade edilmesini sağlamalısınız. Sorun çözülemez ise, kartınızın meçhule çekilmesi için; 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (Bakanlık-AKİM) veya üst yazı/dilekçe ile Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığına bildirimde bulunmalısınız.

Akıllı kartımı nereden teslim alabilirim?

Akıllı kartınızı başvuru yaptığınız yerden teslim alabilirsiniz. (Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığından kart teslimi yapılmamaktadır.)

Bilgi Uyuşmazlıkları
Akıllı kart başvurusu sırasında nüfus bilgilerimde eksiklik/yanlışlık varsa ne yapmalıyım?

Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) tarafından başvuru veri girişi sırasında başvuru sahibinin nüfus bilgilerinin güncellenmesi için veri girişi ekranından sorgu talebinde bulunulmalı ve 2 (iki) iş günü sonra bilgilerin kontrolü yapılmalıdır. Eğer bilgiler güncellenmemiş ise eksiklik/yanlışlığın düzeltilmesi için Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmelisiniz.

Akıllı kart başvurusu sırasında askerî bilgilerimde eksiklik/yanlışlık varsa ne yapmalıyım?

Askerî bilgilerinizde herhangi bir eksiklik/yanlışlık olması durumunda mensubu olduğunuz kurum/kuvvetin ilgili birimlerine müracaat etmelisiniz.

Akıllı kartımın özel durum hanesinde yakınıma ait bilgilerin yer alması gerekiyor. Ancak veri giriş işlemi sırasında Akıllı Kart Sisteminde yakınıma ait bilgiler çıkmıyor. Ne yapmalıyım?

Yakınınızın askerî bilgisi mensubu olduğu kuvvetinden ve/veya akrabalık bilgisi İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine gelmemektedir. Yakınınızın askerî bilgisi gelmiyor ise yakınınızın mensubu olduğu kurum/kuvvetin ilgili şubesine, akrabalık bilgisi gelmiyor ise Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmeniz gerekmektedir.

Yeni aldığım akıllı kartımda bilgi eksikliği/bilgi yanlışlığı/basım hatası olması durumunda ne yapmalıyım?

Bilgi eksikliği/bilgi yanlışlığı sizden kaynaklanmıyorsa veya basım hatası varsa akıllı kartınızı basım tarihinden itibaren ilk 3 (üç) ay içerisinde başvuru yaptığınız yere müracaat ederek hatalı basım kart talep nedeniyle ücretsiz olarak yeniden başvuruda bulunabilirsiniz. Bu süre sonunda kartın değiştirilmesi talep edilirse mikroişlemci bozulması/hasarına karşılık gelen ücretin yatırılması gerekmektedir.

Akıllı kartımda silah bilgim gözükmüyor veya eksik/fazla gözüküyor ne yapmalıyım?

Mensubu olduğunuz kurum/kuvvetin silah şubesi/ilgili birimi ile görüşerek silah bilginizi güncelletmeniz gerekmektedir. Emekli personelin akıllı kartına silah bilgisi yazılmamaktadır.

Kayıp/Çalıntı/El Konulan Kartlar
Akıllı Kartıma el konuldu. El konulma nedenini nereden öğrenebilirim?

Akıllı kartınıza el konulma nedenini 0850 222 4875 (TTAŞ)/ 551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.

Akıllı kartımı kaybettim/çaldırdım. Ne yapmalıyım?

Öncelikle 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (TSK-AKİM) ya da askerlik şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız. Daha sonra T.C. Ziraat Bankasına kayıp-çalıntı ücreti yatırarak yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Kayıp-çalıntı yaptırdığım akıllı kartımı buldum. Kartım tekrar kullanıma açılabilir mi?

Akıllı Kart Sistemine kayıp-çalıntı olarak işlenen akıllı kartınız tekrar kullanıma açılamamaktadır. Bu yüzden yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Diğer Hususlar
Eşimden boşandım. Eski eşime ait akıllı kartı nasıl kullanıma kapattırabilirim?

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine boşandığınıza dair bilginin gelmesini müteakip eski eşinize ait akıllı kart otomatik olarak kullanıma kapatılacaktır.

Asıl hak sahibiyim. Hak sahibi aile fertlerime (eş/çocuk/gelin/damat/anne/baba/kardeş/büyük ebeveyn) çıkartmış olduğum akıllı kartını iptal ettirmek ve hak sahibi aile fertlerimin yeniden kart başvurusunda bulunmalarını engellemek istiyorum. Ne yapmalıyım?

İlgili mevzuat gereği asıl hak sahibinin (AHS) herhangi bir hak sahibi aile ferdi (HSAF) için kartının iptaline veya kart alamamasına dair dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) kart alamaz. Ancak AHS’nin bu isteğinden vazgeçtiğine dair yeniden dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) için kart başvurusunda bulunulabilmektedir. Bu kapsamda dilekçe vermeniz durumunda çıkartmış olduğunuz akıllı kartı iptal ettirebilir ve yeniden kart başvurusunda bulunulmasını engelleyebilirsiniz.

Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan/Hakimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelim, kart başvurumu nereden yapacağım ve başvuru formuna nereden ulaşabilirim?

Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan/Hakimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin kart başvuru işlemleri Askerlik Şubeleri aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan personelin akıllı kart başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

Hâkimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin akıllı kart başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.

Akıllı kartının değiştirilmesini/yeniden üretilmesini gerektiren durumların neler olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Akıllı kartın değiştirilmesini/yeniden üretilmesini gerektiren durumlara ulaşmak için tıklayınız.

Akıllı kartının iptal edilmesini gerektiren durumların neler olduğunu nasıl öğrenebilirim?

Akıllı kartın yenisi ile değiştirilmesi, kartın kaybolması, çalınması veya gasp edilmesi, ilgili mevzuata göre akıllı kart hak sahipliğinin yitirilmesi, kartın geçerlilik süresinin dolması, asıl hak sahibinin emekli olması, statü değişmesi ve hak sahipliğini etkileyen özel durumun değişmesi hâllerinde eski akıllı kartlar iptal edilir.

Kart Ücretleri
Akıllı kart alabilmek için ücret ödemem gerekiyor mu?

Kart talep nedenine bakılmaksızın, şehitlerin hak sahibi aile fertleri ve gazi, malul/muharip gazi, harp/vazife malulü personel ve bunların hak sahibi aile fertleri ile askerî öğrencilere verilen akıllı kartlardan ücret alınmaz. Akıllı kart ücretlerini öğrenmek için tıklayınız.

Akıllı kartlar kaç yılda bir ücretsiz yenilenebilir?

Akıllı kartınızı 4 (dört) yılda bir ücretsiz yenileyebilirsiniz.

Akıllı kart ücretini nereye yatıracağım ve hesap/IBAN numarası nedir?

Akıllı kart ücretini T.C. Ziraat Bankası şubelerine bizzat giderek, T.C. Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık aracılığı ile ödeyebilirsiniz. Hesap/IBAN numarası bulunmamaktadır. Şubeden ödeme yaparken akıllı kart ücreti yatıracağınızı ve kart talep nedeninizi söylemeniz yeterlidir.

Sehven yatırmış olduğum akıllı kart ücretini nasıl iade alabilirim?

Akıllı kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesini doldurarak Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığına göndermeniz gerekmektedir.

Akıllı kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesine nasıl ulaşabilirim?

Akıllı kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.