AKILLI KART SIKÇA SORULAN SORULAR
Akıllı kart 10 (on) yaşından gün alındıktan sonra verilmektedir.
Askerlik şubelerindeki veya görev yaptığınız birliğinizdeki görevli Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamlardan (KBGYM) veya 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.
Akıllı kart başvurularında asıl hak sahibinin müracaatı esastır. Ancak; asıl hak sahibinin başvuruda bulunamadığı durumlarda (vefat ve benzeri) hak sahibi aile fertleri kendileri veya diğer hak sahibi aile fertleri için kart başvurusunda bulunabilirler.
Akıllı kart başvurusu için gerekli olan belgelere ulaşmak için tıklayınız.
Akıllı art başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.
Akıllı kartlarda kullanılacak fotoğraf özelliklerine ulaşmak için tıklayınız.
Akıllı kart başvuru makamlarını öğrenmek için tıklayınız.
Görevdeki personel kart başvuru durumunu öncelikle akıllı kart örün sayfasında yer alan Kart Bilgileri Sorgulama menüsünden ve varsa kurum/kuvvetin personel bilgi sayfasından veya başvuru yaptığı birimin Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makamından (KBGYM), emekli/müstafi/sözleşmesi sona ermiş subay/astsubay personel, hak sahibi aile fertleri ile sürekli giriş kartı/tanınmış kişi kartı/yakın kartı sahipleri ise 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirler.
Eski akıllı kartlar, güvenlik sebebiyle kayıt altına alınıp fiziksel olarak imha edildiğinden kartların teslim alınması gerekmektedir. Eski akıllı kartınızı bulamadığınız durumda öncelikle 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (Bakanlık-AKİM) ya da askerlik şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız.
Eski akıllı kartınızı teslim ettiğiniz Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) ile görüşerek, kartın Akıllı Kart Sistemi üzerinden iade edilmesini sağlamalısınız. Sorun çözülemez ise, kartınızın meçhule çekilmesi için; 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (Bakanlık-AKİM) veya üst yazı/dilekçe ile Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığına bildirimde bulunmalısınız.
Akıllı kartınızı başvuru yaptığınız yerden teslim alabilirsiniz. (Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığından kart teslimi yapılmamaktadır.)
Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makam (KBGYM) tarafından başvuru veri girişi sırasında başvuru sahibinin nüfus bilgilerinin güncellenmesi için veri girişi ekranından sorgu talebinde bulunulmalı ve 2 (iki) iş günü sonra bilgilerin kontrolü yapılmalıdır. Eğer bilgiler güncellenmemiş ise eksiklik/yanlışlığın düzeltilmesi için Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmelisiniz.
Askerî bilgilerinizde herhangi bir eksiklik/yanlışlık olması durumunda mensubu olduğunuz kurum/kuvvetin ilgili birimlerine müracaat etmelisiniz.
Yakınınızın askerî bilgisi mensubu olduğu kuvvetinden ve/veya akrabalık bilgisi İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine gelmemektedir. Yakınınızın askerî bilgisi gelmiyor ise yakınınızın mensubu olduğu kurum/kuvvetin ilgili şubesine, akrabalık bilgisi gelmiyor ise Nüfus Müdürlüklerine müracaat etmeniz gerekmektedir.
Bilgi eksikliği/bilgi yanlışlığı sizden kaynaklanmıyorsa veya basım hatası varsa akıllı kartınızı basım tarihinden itibaren ilk 3 (üç) ay içerisinde başvuru yaptığınız yere müracaat ederek hatalı basım kart talep nedeniyle ücretsiz olarak yeniden başvuruda bulunabilirsiniz. Bu süre sonunda kartın değiştirilmesi talep edilirse mikroişlemci bozulması/hasarına karşılık gelen ücretin yatırılması gerekmektedir.
Mensubu olduğunuz kurum/kuvvetin silah şubesi/ilgili birimi ile görüşerek silah bilginizi güncelletmeniz gerekmektedir. Emekli personelin akıllı kartına silah bilgisi yazılmamaktadır.
Akıllı kartınıza el konulma nedenini 0850 222 4875 (TTAŞ)/ 551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezini (Bakanlık-AKİM) arayarak öğrenebilirsiniz.
Öncelikle 0850 222 4875 (TTAŞ)/551 5000 (TAFICS) telefon numaralarından Akıllı Kart İletişim Merkezine (TSK-AKİM) ya da askerlik şubesi veya birliğinizdeki Kimlik Bilgisi Girmeye Yetkili Makama (KBGYM) dilekçe ile kayıp/çalıntı bildiriminde bulunmalısınız. Daha sonra T.C. Ziraat Bankasına kayıp-çalıntı ücreti yatırarak yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.
Akıllı Kart Sistemine kayıp-çalıntı olarak işlenen akıllı kartınız tekrar kullanıma açılamamaktadır. Bu yüzden yeniden kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden Akıllı Kart Sistemine boşandığınıza dair bilginin gelmesini müteakip eski eşinize ait akıllı kart otomatik olarak kullanıma kapatılacaktır.
İlgili mevzuat gereği asıl hak sahibinin (AHS) herhangi bir hak sahibi aile ferdi (HSAF) için kartının iptaline veya kart alamamasına dair dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) kart alamaz. Ancak AHS’nin bu isteğinden vazgeçtiğine dair yeniden dilekçe vermesi durumunda ilgili HSAF(lar) için kart başvurusunda bulunulabilmektedir. Bu kapsamda dilekçe vermeniz durumunda çıkartmış olduğunuz akıllı kartı iptal ettirebilir ve yeniden kart başvurusunda bulunulmasını engelleyebilirsiniz.
Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan/Hakimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin kart başvuru işlemleri Askerlik Şubeleri aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Sağlık Bakanlığına/Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne devrolan personelin akıllı kart başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.
Hâkimler ve Savcılar Kurumuna geçen personelin akıllı kart başvuru formuna ulaşmak için tıklayınız.
Akıllı kartın değiştirilmesini/yeniden üretilmesini gerektiren durumlara ulaşmak için tıklayınız.
Akıllı kartın yenisi ile değiştirilmesi, kartın kaybolması, çalınması veya gasp edilmesi, ilgili mevzuata göre akıllı kart hak sahipliğinin yitirilmesi, kartın geçerlilik süresinin dolması, asıl hak sahibinin emekli olması, statü değişmesi ve hak sahipliğini etkileyen özel durumun değişmesi hâllerinde eski akıllı kartlar iptal edilir.
Kart talep nedenine bakılmaksızın, şehitlerin hak sahibi aile fertleri ve gazi, malul/muharip gazi, harp/vazife malulü personel ve bunların hak sahibi aile fertleri ile askerî öğrencilere verilen akıllı kartlardan ücret alınmaz. Akıllı kart ücretlerini öğrenmek için tıklayınız.
Akıllı kartınızı 4 (dört) yılda bir ücretsiz yenileyebilirsiniz.
Akıllı kart ücretini T.C. Ziraat Bankası şubelerine bizzat giderek, T.C. Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık aracılığı ile ödeyebilirsiniz. Hesap/IBAN numarası bulunmamaktadır. Şubeden ödeme yaparken akıllı kart ücreti yatıracağınızı ve kart talep nedeninizi söylemeniz yeterlidir.
Akıllı kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesini doldurarak Akıllı Kart Yönetim Merkezi Başkanlığına göndermeniz gerekmektedir.
Akıllı kart üretim ve/veya kullanım ücreti iade dilekçesine ulaşmak için tıklayınız.