ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

EXPLOSİVE ORDNANCE RİSK EDUCATİON (EORE)


          Purpose of mine/ unexploded ordnance risk education is to decrease the injury by raising awareness about the risk of mine/ unexploded ordnance and to develop behaviour change among risk groups. 

In the process followed under the EORE; from communities at risk and other sources, information on mine/unexploded ordnance hazard, endangered areas, endangered communities, the effects of mine/unexploded ordnance on the civilian population, mine accidents and victims and activities to assist victims informations are collected. 

          In accordance with the data obtanied (gender, age, economic,social,cultural factors, educational status, type of risk-bearing ordnance, risk status etc.) the size, effects and risk groups of the hazard are determined and prioritized among the regions in order to plan EORE. 

          Generally, EORE is done by visiting the regions under risk and making presentations  as well as delivering and persuasive training materials, safety messages to our citizens. 

          In addition to the EOREto be delivered, messages to support sustainable behaviour change can be supplemented with interpersonal communication, mass media, media organs, posters, brochures etc. All kinds of materials are used to ensure the effectiveness and sustainability of EORE.

Poster 1          Poster 2          Poster 3