Sağlık Konuları
Kurum arşivi envanterinde mevcut sağlık konularına ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
• Hastane Defterleri (1937-2000 yılları arası),
• Karantina (Yatan Hasta) Dosyaları (1985-2002 yılları arası),
• Sağlık Kurulu Raporları ve Muayene Fişleri (1985-2002 yılları arası).
Asker Hastaneleri tarafından düzenlenmiş bahse konu belgeler, kurum arşivinde süresiz olarak muhafaza edilmektedir.
31.07.2016 tarihli ve 29787 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında; Gülhane Askerî Tıp Akademisi ve diğer asker hastaneleri (Girne Asker Hastanesi hariç) Sağlık Bakanlığına devredilmiştir.
Bu kapsamda; sağlık konularına ait belgelerin çoğaltılan onaylı nüshaları; kamu kurum ve kuruluşlarının resmi yazılarına, gerçek ve tüzel kişilerin ise asker hastanesinin devredildiği ilgili hastane baştabipliği kanalıyla veya kurum arşivine yapacakları yazılı başvurulara istinaden gönderilmektedir.
Sağlık konuları kapsamında, başvuru sahipleri ve vekilleri ile resmi kurumlar tarafından yapılacak yazılı taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler dilekçe veya talep yazılarında mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.
- Arşiv araştırması yapılacak kişinin kimlik bilgileri (adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün, ay, yıl), nüfusa kayıtlı olduğu yer),
-Doğum belgesi taleplerinde anne adı,
-Adres ve iletişim bilgileri,
-Statüsü (Sb./Asb./Me./Uzm.Erb./Erb/Er),
-Rütbe ve sicil numarası/tertibi,
-Hastane Adı,
-Poliklinik Adı,
-Rapor Tarihi ve Numarası,
-Hastaneye Giriş/Çıkış Tarihleri,
-Protokol ve Karantina Numarası,
- Talep edilen belgenin bulunduğu klasör ve fihrist sıra numarası,
-Talep edilen belge ve talebin maksadı/konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname.
Sağlık ile ilgili konular kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.