ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

Mali Konular


Kurum arşivi envanterinde mevcut mali konulara ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
• MSB Teftiş Kurulu Başkanlığınca teftişe tabi tutulan birimlere ait teftiş evrakı (2011 bütçe yılı ve öncesi), 
• Personel maaşlarına ilişkin belgeler. 
17.12.2011 tarihli ve 28145 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Belgelerin Sayıştaya Gönderilmesi, İadesi, Saklanması ve Yok Edilmesine İlişkin Yönetmelik” kapsamında; 2012 bütçe yılı ve sonrasına ait teftiş evrakı, ilgili idarelerin kontrol ve gözetiminde muhafaza edilmektedir.
Hesap teftiş evrakının arşiv birimlerindeki saklama süresi, bütçe yılının bitiminden başlayarak zaman aşımını kesen ve durduran haller hariç 10 yıldır.
Hâlihazırda kurum arşivinde muhafaza edilmekte olan hesap teftiş evrakının (2011 mali yılı ve öncesi) çoğaltılan nüshası veya aslının istekte bulunan makamlara gönderilmesi, Millî Savunma Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığının yazılı iznine bağlıdır.
Harcama birimlerince tanzim edilen personel maaş, ücret, harçlık ve tazminat ödemeleri ile personel maaşından yapılan kesintilere ait ödeme emirleri ile bunlara bağlanan ekler; ilgili birimlere ait birim arşivlerinde 10 yıl, merkezi arşivlerde ise 40 yıl olmak üzere toplam 50 yıl süre ile muhafaza edilmektedir.
Mali konular kapsamında; önceki yıllarda kurum arşivine intikal etmiş teftiş evrakı ve personel maaşları konusunda başvuru sahipleri veya vekilleri ile resmî kurumlar tarafından yapılacak taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler talep yazılarında veya dilekçelerinde mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.  
- Belgenin kapsadığı bütçe yılı,  
- Birim veya saymanlık adı (ihaleyi yapan ya da teftiş gören saymanlık, birim, kantin, orduevi vb. adı),
- Maaş bordrosu için çalıştığı kurum adı veya bordroyu düzenleyen birim adı,
- Talep edilen belgenin konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname.  
Mali konular kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.