ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

Asker Alma Konuları


Kurum arşivi envanterinde mevcut Askeralma konularına ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
•   Erbaş ve Er statüsündeki yükümlülere ait Terhis Belgeleri ile “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları (1928 ve daha genç doğumlular).
Karargâh, birlik ve kurumlar tarafından düzenlenen terhis belgeleri ve hastaneler tarafından düzenlenen “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları Askerlik Şubesi Başkanlıkları tarafından 15 yıl süre ile muhafaza edildikten sonra kurum arşivine gönderilmekte ve bu belgeler kurum arşivinde süresiz olarak muhafaza edilmektedir. 
Askeralma konularına ait belgelerin çoğaltılan onaylı nüshaları; kamu kurum ve kuruluşlarının resmi yazılarına, gerçek ve tüzel kişilerin ise Askerlik Şubesi Başkanlıklarına veya kurum arşivine yapacakları yazılı başvurulara istinaden gönderilmektedir.
Askeralma konuları kapsamında, başvuru sahipleri ve vekilleri ile resmi kurumlar tarafından yapılacak yazılı taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler dilekçe ve talep yazılarında mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.
- Arşiv araştırması yapılacak kişinin kimlik bilgileri (adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün, ay, yıl), nüfusa kayıtlı olduğu yer),
- Adres ve iletişim bilgileri, 
- Kayıtlı olduğu Askerlik Şubesi Başkanlığı,
- Doğum ve kütük numarası,
- Talep edilen belgenin arşiv envanter listesinde kayıtlı olduğu sıra numarası,
- Belgenin arşiv numarası,
- Talep edilen belge ve talebin maksadı/konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname. 
Askeralma konuları kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.