Asker Alma Konuları
Kurum arşivi envanterinde mevcut Askeralma konularına ait belgeler aşağıda belirtilmiştir;
• Erbaş ve Er statüsündeki yükümlülere ait Terhis Belgeleri ile “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları (1928 ve daha genç doğumlular).
Karargâh, birlik ve kurumlar tarafından düzenlenen terhis belgeleri ve hastaneler tarafından düzenlenen “Askerliğe Elverişli Değildir” kararlı sağlık raporları Askerlik Şubesi Başkanlıkları tarafından 15 yıl süre ile muhafaza edildikten sonra kurum arşivine gönderilmekte ve bu belgeler kurum arşivinde süresiz olarak muhafaza edilmektedir.
Askeralma konularına ait belgelerin çoğaltılan onaylı nüshaları; kamu kurum ve kuruluşlarının resmi yazılarına, gerçek ve tüzel kişilerin ise Askerlik Şubesi Başkanlıklarına veya kurum arşivine yapacakları yazılı başvurulara istinaden gönderilmektedir.
Askeralma konuları kapsamında, başvuru sahipleri ve vekilleri ile resmi kurumlar tarafından yapılacak yazılı taleplerde, aşağıda yer alan bilgiler dilekçe ve talep yazılarında mutlaka belirtilmelidir. Dilekçeler başvuru sahibi tarafından imzalanmalı ve tarih atılmalıdır.
- Arşiv araştırması yapılacak kişinin kimlik bilgileri (adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum tarihi (gün, ay, yıl), nüfusa kayıtlı olduğu yer),
- Adres ve iletişim bilgileri,
- Kayıtlı olduğu Askerlik Şubesi Başkanlığı,
- Doğum ve kütük numarası,
- Talep edilen belgenin arşiv envanter listesinde kayıtlı olduğu sıra numarası,
- Belgenin arşiv numarası,
- Talep edilen belge ve talebin maksadı/konusu,
- Başvuru sahibinin müdafi/vekili tarafından yapılan taleplerde Vekâletname.
Askeralma konuları kapsamında arşivden yapılacak bilgi ve belge taleplerine ilişkin dilekçe örneğine ulaşmak için tıklayınız.