ANA SAYFA BAKAN KURUMSAL BİRİMLER BASIN FAALİYETİ HİZMETLER SİTE HARİTASI
Bakanlık Geri
Bakan Yaşar GÜLER

Yaşar GÜLER

Bakan

1954 doğumlu olan Yaşar GÜLER, Teğmen rütbesiyle 1974’te Kara Harp Okulundan ve 1975’de Muhabere Okulundan mezun olmasını müteakip 1975-1984 yıllarında çeşitli birliklerde Muhabere Takım ve Bölük Komutanlığı görevlerinde bulunmuştur.

1986’da Kara Harp Akademisinden, 1988’de Silahlı Kuvvetler Akademisinden mezun olduktan sonra Kurmay subay olarak sırasıyla; Yurt İçi Bölge Komutanlığı Harekât Başkanı (1986-1988), Kara Kuvvetleri Denetleme ve Değerlendirme Başkanlığı Plan Subayı (1988-1991), 12’nci Piyade Tümen Komutanlığı Harekât ve Eğitim Şube Müdürü (1991-1992), Silopi’de İç Güvenlik Tabur Komutanı (1992-1994), Bosna-Hersek Türk Tugayı Komutan Yardımcısı (1994-1995), Başbakanlık Askerî Başdanışmanlığı Proje Subayı (1995-1997), Napoli/İtalya’da konuşlu NATO Güney Bölge Komutanlığı Muhabere Başkan Yardımcısı (1997-1999), Barış İçin Ortaklık Eğitim Merkezi Komutanı (1999-2000), Genelkurmay Başkanlığı Tatbikatlar Şube Müdürü (2000-2001) olarak görev yapmıştır. 2001 yılında ise Tuğgeneralliğe terfi etmiştir.

Tuğgeneral rütbesiyle 10’uncu Piyade Tu...

Devamı

MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı

HAVA ARACI MOTOR YENİLEŞTİRME REVİZYON

Tarih : 06.05.2020

 


Hava araçlarında kullanılan turbojet, turbofan, turboşaft, turboprop ve pistonlu motorların bakım, onarım, yenileştirme ve testleri Askeri Fabrikalar Genel Md.lüğü fabrikalarında özel olarak düzenlenmiş atölyelerde konusunda uzman personel tarafından; sahip olunan kalite belgeleri ve yüksek teknoloji (Plazma Sprey, Alev Sprey, Vakum Isıl İşlem, Aktifleştirilmiş Difizyon Kaynağı, Elektron Işın Kaynağı, SWET Kaynağı, Lazer, CODEP Kaplama, Florür İyon Temizleme, Bilyalı Dövme, İndiksüyon Braze) ile başarı ile yapılmaktadır.
Bakım onarım işlemleri kapsamında, imalatçılar tarafından yayınlanmış teknik bültenler ve iş kartlarına uygun olarak motorların kontrolü ve incelemeleri yapılmakta, müteakiben tüm parçalarına kadar sökülmektedir. Yedek parçalar uçuş saati, zaman aşımı, yıpranma, hasar vb. kriterlere göre yenisi ile değiştirilmektedir. Bakım işlemlerinin tamamlanması sonrasında tüm motorlar imalatçı teknik bültenlerindeki performans kriterlerine göre bremzesinde test edilmektedir.
2'nci HBF Md.lüğünde, 750 HP gücüne kadar olan pistonlu uçak motorlarının bremze işlemleri bilgisayarlı ortamda yapılmakta, Hoffman Yatay ve dikey balans cihazları ile bilgisayar kontrollü hassas balanslama işlemleri yapılmaktadır. Dikey balans cihazında 153 cm çap ve 113,4 kg ağırlığa kadar, yatay balans cihazında ise 2,5 m uzunluk ve 135 kg ağırlığına kadar malzemelerin balans işlemleri yapılabilmektedir.


REVİZYONU YAPILAN MOTORLAR

JET MOTORLAR

TÜRBİNLİ MOTORLAR

PİSTONLU MOTORLAR

F110-GE-100/100B/100C (F-16)
F110-GE-129 (F-16)
AE10-540D4A5 (SF-260)IO-360D (T-41)
IO-540-C45D (TB-20)
TF33-PW-100A (UH-1H)
J79-GE-17C (F-4)
J85-GE-5H (T-38)
J85-GE-13 (F-5 2000)
J85-CAN-15N (NF-5)
J69-T25A (T-37)
TYNE-MK-22 (C-160)
T56-A-15LFE (C-130)
CT7-9C (CN-235)
T700-701 A/C(SKORSKY)
T700-401 A/C(SKORSKY)
GTC 85-70/71(C-130)
GTCP 85-160A/180/184

Honeywell T53-L-11 /-13B /-703 Turboşaft
Rolls Royce 250-C20 ve 250-C30 serisi Turboşaft
Sundstrand T62T-40-01 APU
General Electric T700-GE-401 /-701 /-701C Turboşaft
Pratt&Whitney PT6T-3/6 Turboşaft
Pratt&Whitney PT6A-42 Turboprop
Turbomeca Makila 1A1

HIO-360-D1A
O-320-A2D/B2C
IGSO-540-A1E
IO-520-D
TSIO-520E
GTSIO-520-H/L
IO-360-D
IO-470-L/F

 

 

 

Hava aracı üzerinde kullanılmak üzere tedarik edilen ve kullanılan parçaların muayenesinde ve kullanımdaki parçalara yapılması gereken teknik bülten uygulamalarında aşağıdaki tahribatsız kontrol metotları kullanılmaktadır.

  • Floresan Penetrant Kontrol(FPI)

  • Manyetik Parçacık Kontrol(MPI)

  • Eddy-Akım Kontrolü(ECII)

  • Ultrasonik Kontrol(UI)

  • Radyografik Kontrol(RI)

  • Yapışma Testi

  • Dijital Video Mikroskop/Boroskop


Okunma Sayısı : 1000